pemikiran yang akan mengawal tingkah laku aku

5:44 AM by sharfeat

aku masih engat lagi masa kat sekolah menengah dahulu..... mesti orang kata... sapa tak kenal shafiq tu... GP... sebab apa panggil aku GP... sebab depa kata aku GILA PANGKAT.. hahahaha.. aku engat lagi.. tapi aku rasa bangga la gak.. sebab bila ada jawatan banyak orang akan kenal aku.. then they all will respect aku.. then dari situ start comunication.. napa nka rasa malu plak kan... semakin banyak tanggungjawab yang kita peggang semakin banyak pengalaman yang akan kita belajar... semakin banyak kesalahan yang kita lakukan.. semakin banyak pengalaman yang kita lakukan.... dan dari situ kita berani untuk tidak mengulangi kesalahan yang kita lakukan... betul tak...

aku pown dahulunya ada pikir.... semua perbuatan kita mesti ada orang yang lihat... pemikiran yang aku set kat kepala otak aku nie buat aku rasa kurang seleasa.. sebab cara pemakain.. pertuturan gerak geri aku.. aku rasa kan ada orang yang menilai.. yang nie buat aku kurang selesa ngan apa yang aku lakukan.. sampai satu tahap.. aku rasa rimas dengan situasi nie.. aku tekad yang aku akan buat apa yang aku rasa betul... lantak lah orang nak kata pa.. hidup aku cara aku.. orang tak suka.. boleh pi cita kat tempat lain.. janji jangan kacau hidup aku sudah....

aku suka cara pemikiran TUN DR MAHATIR.. tadi aku ada baca buku TUn... dalam pala otak dia hanya pikir satu jer.. APA ORANG LAIN BOLEH BUAT... DIA POWN BOLEH BUAT... YANG PENTING>> KITA BUAT LEBIH LAGI DARI SESEORANG..... fuh..... smart gila ayat tue.. aku rasa aku boleh jugak.. semangat yang dapat buat kita sebagai individu mampu untuk berdiri atas dua kaki kita sendiri..

jangan lupa.. maksud aku kat sini..... bukannya nak jadi sombong atau pun bongkak.. bila kita ada something.. kita harus kongsi... nie yang buat kita dapat lebih... selfish bukan perkara yang selamat.. selfish yang buat kita kecundang kat hujung jalan... kawan hilang.. kepercayaan orang lain terhadap kita pown boleh hilang macam tue sahaja....

ok.. mungkin takat nie je yang mampu aku kongsi.. so pa yang penting adalah.. belive in ur self... do what u think is rite.. kalau salah pown lakukan gak.. kita mana tyau perkara yang salah tu akan salah selama lamanya.. akhirnya ;perkara yang salah tu yang dapat temui jawapan yang benar akhirnya....

ok... chiow.... dari chapit.... ngeeee <3

| 0 comments

0 Comments:

Post a Comment
<< Home